Wiele firm, zwłaszcza tych z sektora MŚP prowadzi działalność gospodarczą wyłącznie na rynku lokalnym. Może to być teren miasta, powiatu, bądź województwa. Takie przedsiębiorstwa nie mają więc powodu, aby konkurować w sieci z firmami, których zasięg obejmuje zupełnie inny region. Aby skutecznie pozyskiwać klientów, zaleca się im pozycjonowanie lokalne. Czym różni się ono od innych strategii pozycjonowania?
Czym jest pozycjonowanie lokalne?
Pozycjonowanie lokalne polega na stosowaniu działań, które skupiają się wyłącznie na pozyskiwaniu klientów z obszaru, w którym działa firma. Z rozwiązania tego najczęściej korzystają firmy usługowe, których zasięg działania obejmuje jedynie ściśle określone terytorium. Pozycjonowanie lokalne oferuje mnóstwo korzyści. Przede wszystkim nie trzeba tracić czasu, pieniędzy, a także energii na promowanie działalności w miejscu, z którego nie pozyskamy klientów. Nie ma bowiem sensu, aby firma z Rzeszowa, która koncentruje swoją działalność głównie w tym mieście odbierała telefony od klientów z drugiego końca Polski.
Wizytówka Google
W pozycjonowaniu lokalnym wykorzystuje się kilka ważnych narzędzi. Jednym z nich jest Google Moja firma. Przeznaczone jest ono do tworzenia wizytówek firm, właśnie o zasięgu lokalnym. Wizytówki można powiązać ze stroną internetową, aby zwiększyć szanse na pojawienie się jej w wynikach wyszukiwania. Do założenia wizytówki potrzebne jest konto Gmail, do którego należy się zalogować. Następnie w narzędziu wybiera się rodzaj firmy, wprowadza informacje o niej i zaznacza zasięg działania. Wizytówka pozwala na wystawianie ocen przez użytkowników, co także ma wpływ na pozycjonowanie http://www.seonetium.pl/pozycjonowanie.html
Skuteczne pozycjonowanie lokalne
Na zwiększenie pozycji strony wpływają również dane teleadresowe. Powinny być one zgodne we wszystkich miejscach, w których są zamieszczone. Warto zadbać o to, aby informacje takie jak nazwa firmy, adres i dane kontaktowe znajdowały się nie tylko na stronie www, ale również w ważniejszych katalogach branżowych. W pozycjonowaniu lokalnym, podobnie jak w ogólnym, duże znaczenie mają linki zewnętrze. Ponieważ zależy nam na promowaniu działalności w danym regionie, to warto pozyskiwać odnośniki z serwisów mających charakter lokalny. Mogą to być portale z aktualnościami z regionu, lokalne fora internetowe czy inne serwisy powiązane z danym miastem lub powiatem. Musza to być wyłącznie zaufane i wiarygodne strony. Warto również zadbać o to, aby w treściach zamieszczanych na stronie znajdowała się nazwa miejscowości, w obrębie której prowadzona jest działalność. Dzięki temu strona będzie wyświetlana w wynikach Google w odpowiedzi na zapytania kierowane przez użytkowników. Chcesz wiedzieć więcej? Przeczytaj artykuł: http://www.intranet.warszawa.pl/artykuly/dzialania-pozycjonerskie.html
Twój wpis został dodany i wkrótce pojawi się na stronie
Twoja opinia została dodana i wkrótce pojawi się na karcie firmy
2021-09-01 10:34:32
Adres IP:
*.*.*.42